Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Als elke seconde telt: Bel 112

Hoe werkt de huisartsenspoedpost?

Alleen voor spoedeisende hulp buiten kantooruren
De huisartsenspoedpost is er alleen voor spoedeisende hulp ’s avonds, ’s nachts, in het weekend en op officiële feestdagen.

Altijd eerst bellen

U kunt niet zomaar langsgaan bij de huisartsenspoedpost. U moet altijd eerst bellen. Dan krijgt u het snelst de hulp die u nodig heeft. Als u de huisartsenspoedpost belt, hoort u een kort keuzemenu. Bij een mogelijk levensbedreigende situatie toetst u 1. We helpen u dan met voorrang.

Houd de volgende gegevens bij de hand als u belt:

  • Het pasje van uw verzekering
  • Uw legitimatiebewijs voor het Burger Service Nummer
  • De naam van uw huisarts en
  • De medicijnen die u eventueel gebruikt

Wat kunt u verwachten?
Als u ons belt krijgt u een triagist aan de telefoon die is opgeleid om snel te bepalen hoe ernstig uw klachten zijn en wat er moet gebeuren. Dit gebeurt in overleg met de dienstdoende huisarts. Er zijn drie mogelijkheden:

  1. Telefonisch advies. U krijgt uitleg en een telefonisch zelfzorgadvies (gecontroleerd door de huisarts).
  2. Afspraak op de huisartsenspoedpost. Daar wordt u onderzocht door een huisarts of een verpleegkundige (gecontroleerd door de huisarts).
  3. Consult bij u thuis. Een visite door de huisarts is alleen mogelijk als u om medische redenen niet naar de huisartsenspoedpost kunt komen.